mitchel91.reismee.nl

Een paar dagen Bangkok

Ik ben nu twee dagen in Bangkok en heb de nodige kilometers lopen erop zitten. Overal zijn hier tuc tuc bestuurders die je voor 100 baht overal naartoe brengen. Dat is ongeveer 2,70 euro. De prijs die de Thai zelf betalen is echter 20 baht. Oftewel 53 cent. Dit heeft een Thaise man mij verteld en het afdingen werkt.

Een ander vervoersmiddel dat ik gisteren heb genomen is de Taxi boot. Er zijn 3 soorten boten. Namelijk de toeristen boot (groene kleur), de boot voor thai(oranje) en een gele boot. Van de gele weet ik niet wat het is. Bij de toeristen boot betaal je veel meer en maak je hetzelfde ritje als met de oranje. Ik stap dus zelf lekker op de oranje boot die 15 baht kost.

Gisteren werd ik nogal vroeg in de morgen wakker. Dus om half 7 was ik al op pad. Ik besloot om maar de tempel waht poo te gaan. Een erg mooie en grote tempel met een budha beeld van zon 100 meter hoog. In de middag heb ik Chinatown bekeken wat weer een stad op zich is. Het schijnt de grootste Chinatown ter wereld te zijn. Overal vind je hier juwelieren en dim Sum restaurants. ik heb daarna heerlijk gegeten bij een straatstalletje. Dit stalletje werd erg druk bezocht door de Thai dus ik dacht dan moet het goed zijn. Ik had gezelschap van een Deens stel. Je hoeft hier niet alleen te eten want er schuift altijd iemand bij je aan als je alleen zit.

In de avond ben ik meegenomen naar een nachtmarkt door twee Thaise mensen. Twee vrouwen van rond de 35 die bij het reisbureau werken wat zich in mijn hostel bevind. Het was overduidelijk een voedselmarkt waar overal vers eten werd bereidt. De twee Thai bestelden allemaal eten bij verschillende tentjes. ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik heb gegeten maar het was lekker. We hebben de kosten door 3 gedeeld wat neerkwam op 30 baht per persoon. Ze wilden eerst alles voor me betalen maar na veel weigeren mocht ik mijn eigen deel betalen. Op de markt zelf was ik de enige toerist. Het was duidelijk iets dat alleen de Thai kende. De prijzen lagen hier nog lager dan in andere gebieden.

Vandaag was mijn laatste dag in Bangkok. Voor 600 baht heb ik een bus geboekt naar chiang mai waar ik morgenochtend aankom. Dit is in het noorden van Thailand en hier is de jungle te vinden. Vandaag ben ik naar grand palace gegaan. Wat erg mooi was maar ik mocht helaas op veel plekken geen foto's nemen.

Mijn volgende bericht krijgen jullie vanuit chiang mai.

Groetjess

Reacties

Reacties

John

Truc truc, klinkt als truckers.... ik weet dat je van ze houd Mitch! Leuk om zo te volgen ;)

Lotte

Klinkt heel leuk mitch! Ook leuk dat je zo makkelijk contact krijgt daar en overal zo komt! Tot je volgend bericht!

AP

Hee mitch
Lache man! Ik zou daar met mijn rijstijl prima passen zeg ik:P

Vee plezier daar man en ik volg je!

Johanna

klinkt leuk! :) zet ook wat foto's op! ;)

sander/jarno/witte veer

Klinkt goed Mitch!! Je laat je zo te horen al helemaal onderdompelen in de Thaise cuisine! En voor mijn info de tuc tuc chauffeur is zijn licentie toch niet kwijt geraakt hé? :) Veel plezier nog en ik zie het volgende verhaal wel weer verschijnen.

Gabriela

Klinkt goed! Met die prijzen houd je nog Baht over ook!

Ellen

Hey mitch! Klinkt goed allemaal! Je hebt het weer goed voor elkaar bij de dames.:) je hebt al een hoop ondernomen. Wat is alles goedkoop daar. Je houdt zo nog geld over.
Geniet ervan! Xxxx mama

Marcel, Anita, Fabian en Jesse

Hoi Mitchel,
Zo kom je nog eens ergens dankzij de echte Thai. We denken dat je door het goedkope leven daar misschien nog wel een weteldreisje er aan vast kan plakken! Nu eerst een aardig stuk rijden naar je volgende bestemming. 700 kilometer??? Groetjes, we kunnen niet wachten op je volgende verhaal en foto's???

Ronald & Marijke

Erg leuk om je zo te kunnen volgen en de foto's te zien. Een goede reis naar je volgende bestemming. We zijn benieuwd naar je verdere ervaringen ????
Groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!