mitchel91.reismee.nl

San Fancisco!

Inmiddels ben ik alweer meer dan een week in de Verenigde Staten. Ik heb een week doorgebracht in San Francisco. De stad van the Golden Gate Bridge. De stad zelf is erg relaxed en kouder dan de meeste mensen denken. De wind in de stad is behoorlijk fris en het is vaak mistig. Gelukkig heb ik vooral de eerste paar dagen zeer zonnig weer gehad.

De eerste dag hier voor mij was the gay pride. Omdat het homohuwelijk een week ervoor overal gelagaliseerd is in de VS was het nogal een gebeurtenis voor de mensen hier. Zelf vond ik het niet super bijzonder.mhet was gewoon mensen die homo zijn bekijken die op een auto of motor langsrijden. Ik was met een aantal mensen van het hostel en we hadden het ook al snel gezien.

We besloten om the mission district te bezoeken. Dit is de Mexicaanse wijk in de stad. We hebben hier wat graffiti schilderijen bekeken en uiteraard Mexicaans gegeten. Daarna zijn we naar dolores park gegaan. Een klein park in de wijk waar iedereen kwam relaxen na de gay pride.

De volgende dag hebben we met hetzelfde groepje mensen een fietsTour gedaan. Zijn langs de haven gereden en op de verschillende pieren geweest. Ook de bekende pier 19. Erg toeristisch, maar Alcatraz is goed zichtbaar vanaf daar. Na de pier zijn we over de golden gate gefietst naar het dorpje sausalito en hebben we daar de Ferry terug naar San Francisco gepakt.

De dag erna heb ik met het hostel een walking Tour gedaan. Dit bracht ons door Chinatown, de Italiaanse wijk en uiteindelijk tot aan de Pier. Vanaf daar ben ik met wat mensen naar Lombard street gelopen. Hier heb je de iconische zigzag wegen. Na Lombard street zijn we naar de gay neighborhood gegaan in San Francisco. Hier zie je overal regenbogen. Zelfs de zebrapaden zijn met regenboog kleuren gemaakt.

Ik ben deze week zelf nog Nasr het golden gate park geweest. Dit is enorm en gedeeltelijk gratis. Ook is hier vlakbij de hippie wijk. De gehele hippie cultuur is begonnen in deze wijk. Grappig om te zien en iedereen bied je maruahana aan.

Inmiddels is mijn Tour in de VS begonnen. Na twee nachten te hebben gekampeerd zijn we nu in Los Angeles. De stad van de films en beroemdheden. Toevallig hebben we Bruce Willis vandaag gezien op venice beach. Ook zijn we naar het bekende muscle beach gegaan waar onze vriend van de terminator altijd zijn workout deed.

Vanavond gaan we uit in LA en morgen weer richting San Diego. Later deze week geef ik weer een update.

Reacties

Reacties

Ellen

Hey Mitch, doe Brucemdemgroeten van mij? :)

Ellen

Doe Bruce de groeten van mij! Hahaha...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!