mitchel91.reismee.nl

Gezellig uitje raften

Inmiddels ben ik op het vliegveld in San Salvador en is de trip in Zuid Amerika afgelopen. Er is een hoop gebeurd sinds de laatste keer dat ik heb geschreven waaronder een bijna dood ervaring.

De volgende stop in onze trip is dus Cusco. Een stad waar een hoop te doen is en de basis voor de Inca trail. De eerste dag dat we aankwamen in Cusco hebben we de white water raftinG gedaan. Klinkt leuk maar onze gids was nogal slecht. We waren met een grote groep dus we hadden twee rafts nodig. Een raft met een goede gids en een met een waardeloze. Het begon goed met uitleg van de instructies. Waaronder een uitleg wat er gedaan moet worden als het fout gaat. ik was daarmee de lul met twee anderen en we moesten het water inspringen. De anderen moesten ons dan redden. Om een beeld te schetsen van de situatie het volgende. De rivier was op ongeveer 3000 meter hoogte en het water rond het vriespunt. Niet echt lekker om erin te gaan dus. Goed de instructies waten voltooid en het raften ging beginnen. De gids was vrij agressief en gaf hele vage instructies. het begon vrij goed. Tot we bij een level 3 punt kwamen. We kregen de instructie om naar rechts te hangen. Wat vrij onlogisch was aangezien die kant al schuin hing door de rivier. Wat te verwachten is gebeurde en de boot kapseisde. Iedereen in het water. Gelukkig met reddingsvest. Helaas kwamen ik en een Australisch meisje niet naast de boot, maar onder de boot terecht. Met zijn tweeen probeerden we de boot te keren maar dat lukte niet vanwege een halve boomstam bovenop de boot. We besloten om een duik te nemen en eronder door te zwemmen. Ik was naast de boot en het meisje werd meegenomen met de stroming. Helaas werd de boot op dat moment gekeerd door de gids. Boven op mijn hoofd. Zo'n boot is zwaarder dan je denkt dus ik kreeg een klap op mijn hoofd en was weer onderwater. Gelukkig kon ik weer onder de boot doorzwemmen en boven water komen. De gids trok mij op dat punt uit het water en ik was de eerste weer in de boot. Sommige waren al behoorlijk ver afgedreven en de andere boot was hun achterna gegaan. Ik heb uiteindelijk een meisje uit Colombia en een Britse gozer de boot ingetrokken. Uiteindelijk was iedereen de boot weer in of in de boot van de andere groep.

Op dat moment had niemand echt zin meer om te raften maar we moesten nog door. De gids gaf er weinig om en gaf ons de schuld. Vervolgens kwamen we bij een nieuw wild stuk en de gids vond het nodig daar een stunt uit te halen. Hij liet de boot vollopen met water, waardoor twee mensen opnieuw uit de boot vielen. Ze dreven af en een meisje uit Noorwegen raakte in een shock. Gelukkig kon ik haar net aan bereiken met mijn peddel en naar de boot toeduwen en vervolgens de boot intrekken. Opnieuw kregen wij de schuld van de gids.

De rest van het raften verliep rustig maar met weinig plezier. Iedereen had het gehad en was koud. Was me een interessante rafting ervaring. De volgende dag was het tijd voor de Inca trail.

Reacties

Reacties

Ronald & Marijke

Hi Mitchel, we hebben net weer even, nou even haha, al je verhalen gelezen, we liepen wat achter.......echt kickuh hoor (Haags ;-) wat je allemaal mee hebt gemaakt!!! Ook horen en zien we veel van je moeder, o.a dat je cavia hebt gegeten......waaaahaaa....wat goor zeg!!! Die zien we liever in een kooitje, lekker Hollands ;-) Wij hebben geen facebook, vandaar dat we via je moeder wat foto's zien en verhalen horen. Echt top wat je al gezien hebt, dat neemt niemand je meer af!!! Geniet er nog van, want het gaat best hard nu! We blijven dit lezen hoor! Groetjes van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!