mitchel91.reismee.nl

Tempels, dieren, jungle

het is alweer even geleden sinds de laatste update dus ik schrijf nu weer een stukje. Ik ben vanaf Bangkok met de nachtbus naar chiang mai gegaan. Na een niet zo comfortabele rit kwam ik om 7 uur in de morgen aan in chiang mai. Ik had geen kamer geboekt omdat me was verteld dat er veel slaapplekken zijn. Helaas was er schijnbaar een bloemenfestival waardoor een hoop plekken al vol zaten. Uiteindelijk heb ik een familie hotel gevonden waar ik voor twee nachten verbleef.

Chiang Mai is een heel andere stad dan Bangkok. Het is hier een stuk rustiger en wat relaxter. De temperatuur is hier ook wat prettiger. Er zijn hier een hoop activiteiten en excursies te doen. Van jungletochten tot thaise kooklessen. De eerste dag heb ik vooral geslapen en ben ik in de avond naar de night bazar geweest. Dat is een typische Aziatische markt waar ze van alles verkopen. het enige wat ik daar heb gekocht is wat rotee. Dat is hier een delicatesse. Het is een soort dunne pannenkoek gevuld met banaan en een saus naar keuze. Dit word dan ter plekke gebakken. Ik heb als saus honing genomen en het smaakte goed.

De tweede dag heb ik vooral tempels gezien waar er nogal veel van zijn hier. Het zijn mooie gebouwen maar na een tijdje heb je die tempels wel een beetje gezien. Ik ben ook naar Doi Suthep geweest. Dat is de belangrijkste tempel van het noorden van Thailand en is boven op een berg. Nog iets hoger op de berg is een nationaal park. Daar ben ik geweest en heb ik vooral verschillende flora en fauna gezien. Het mooiste daar was echter het uitzicht over de stad chiang mai.

De derde dag ben ik vertrokken naar een nieuw hostel. Hier is het een stuk gezelliger en zijn een hoop solo reizigers. Het zit vol met Canadezen. Elke dag tot nu toe heb ik een nieuwe Canadees ontmoet. De volgende dag heb ik een jungle tocht gedaan. De tocht begon met zip lining. Dat zijn van die kabelbanen die door de jungle gaan en waar je met behulp van de kabels van platform naar platform gaat. Dit was erg leuk om te doen. Na dit gingen we naar olifanten toe waar op gereden kan worden. Ik heb dit niet gedaan en heb ze alleen gevoerd. De olifanten daar worden nogal mishandeld en staan met kettingen vastgebonden aan de poten. Ook doen ze prikkeldraad om de poten en slaan ze beesten met een stok met een ijzeren punt. Vanwege dit heb ik er niet op gereden. Na de olifanten zijn. We gaan raften op een rivier. Dit was leuk om te doen en je zag een hoop van de natuur. Helaas kon ik zelf geen foto's maken omdat mijn telefoon dan nat zou worden. Een Taiwanees gezin had echter een waterproof camera bij zich en wat foto's gemaakt die ze naar mijn e-mail opsturen. Het is heel gek om hier midden in de jungle te zitten terwijl ik een week geleden nog in Nederland was.

Als westerse toerist ben je hier een lopende attractie. De hele dag door zijn er Aziaten die vragen of ze een foto mogen nemen van me. Blauwe ogen vinden ze hier heel bijzonder. Er is mij uitgelegd dat de Aziaten dit doen omdat het in veel landen een bepaalde status geeft als je westerse 'vrienden' hebt. Waarschijnlijk hang ik binnenkort in een hoop huiskamers in Azië.

Vandaag ben ik naar een waterval geweest en de dierentuin. De dierentuin hier was enorm en ik heb er 4 uur rondgezwerfd. Ik ben nog twee nachten in chiang mai daarna ga ik het dorpje pai bezoeken. Een hoop backpackers gaan hier die kant op.

Mijn volgende bericht zal ik waarschijnlijk vanuit pai schrijven.

Reacties

Reacties

Brand

Klinkt goed allemaal, ouwe jungle-geit!

emma

Wauuw mich! Awsomee nu al ! Xxx havee fun

bob

Goede keuze gemaakt vwb die olifanten, Enne nog even en je bent een beroemdheid daar. ik zou er geld voor vragen voor die foto's -:)

Lotte

nicee mitch! Je maakt wat mee daar heel gaaf! Straks ben je fotomodel en sta je op de plaatselijke covers! Have fun! Xx

Ellen

Echt gaaf Mitch!! Mooie foto's die je hebt gestuurd. Ik vond het leuk om je via skype weer even te zien! Xxx mama

Marcel Anita Fabian en Jesse

Ga niet van verwaandheid naast je schoenen lopen, hoor! Leuk om je in levende lijve gezien en gesproken te hebben. Waanzinnig zoveel als je al beleefd hebt. Geniet van elk moment, Mitch.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!