mitchel91.reismee.nl

The beauty of Pai

De afgelopen vier dagen heb ik in het kleine dorpje Pai doorgebracht. Vanaf Chiang Mai kost het ongeveer 3 uur ok daar te komen met een minivan. Het is zo'n honderd kilometer en er zijn ongeveer 700 bochten op de route. Op de heenweg had ik een chauffeur die rustig reed dus van alle bochten heb ik niet echt last gehad. Op de weg terug was de chauffeur iets enthousiaster en begonnen er twee mensen achter mij te kotsen. Ik heb er zelf gelukkig geen last van gehad.

Eenmaal aangekomen in Pai wordt duidelijk dat het dorpje uit ongeveer vier betrekkelijk grote straten bestaat. Ik denk dat het uit zon twee à drieduizend inwoners bestaat. Toch zijn er meer restaurants en barren te vinden dan in heel Zoetermeer. Er heerst hier een relaxte sfeer. De mensen hier kennen geen stress.

De volgende morgen heb ik een scooter gehuurd in Pai. In Nederland zou dit vallen onder de categorie motorscooter. Het is geen enkel probleem er een te huren zonder rijbewijs. Ook een echt krachtige motor is hier te huren zonder rijbewijs. Er werd mij bij het huren gevraagd of ik wist hoe een scooter werkt. Ik zei ja en ik kreeg de scooter mee. Dit is waarschijnlijk de reden dat je zoveel toeristen hier ziet met verband om hun knieën en ellebogen.

De omgeving is prachtig in Pai. De hoofdactiviteit van toeristen is dan ook de omgeving verkennen met de scooter. Ik ben met een groepje Nasr diverse watervallen en viewpoints gereden. De foto's van Pai geven een goede impressie van de omgeving. Het eten is hier ook goed. Ik heb een keer bij een Chinees restaurant gegeten waar ik samen met wat andere diverse gerechten bestelde ok te delen. Dit was denk ik de beste maaltijd die ik in Thailand heb gehad.

In Pai heb ik ook mijn eerste Thaise massage genomen. Reizigers vertelde me dat het goed voelt dus besloot ik er ook een te nemen. Om de massages grof in te delen kan ik vier categorieën onderscheiden. Er is de originele Thaise massage, de oil massage, de nekmassage en de foot massage. Ik besloot voor de laatste te gaan. Dit was een vrij harde en soms zelfs pijnlijke massage. De massage was op het moment zelf niet echt prettig. De volgende dag echter voelde het wel relaxed aan. De bekende happy ending heb je niet met dit soort massages. Deze zijn voornamelijk in de toeristische gebieden en onder de noemer oil massage.

Op dit moment verblijf ik weer in Chiang Mai. Morgen ga ik de excursie happy elephant doen. De dag erna ga ik weer richting Bangkok om vervolgens naar Siem reap te reizen

Reacties

Reacties

Sjaak

Volgens mij heb je de tijd van je leven! Eten drinken en chillen!

Mitchel

Haha jaa, ik zie een hoop en kom ook de vreemdste mensen tegen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!