mitchel91.reismee.nl

Olifanten en (S)cambodja

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste verhaal uit Pai. Na Pai had ik besloten om richting Cambodja te reizen.Om daar te komen moest ik eerst terug naar Chiang Mai. Helaas heb ik in chiang mai een voedselvergiftiging opgelopen waardoor mijn verblijf een aantal dagen verlengd werd. Na een dag of 3 voelde ik me weer wat beter en besloot ik in Chiang Mai nog de excursie happy elephant te doen.

De volgende morgen werd ik van het hostel opgehaald om met een groepje mensen naar een reservaat voor olifanten gebracht te worden. De olifanten liepen hier vrij rond en werden niet geslagen of vastgeketend met prikkeldraad zoals op veel andere plekken. Na een hobbelig ritje de bergen in kwamen we aan en gingen we als eerste de olifanten voeren. Voornamelijk bananen en suikerriet. De verzorger in het park wist mij te vertellen dat een volwassen olifant 200 kilo per dag eet en 50 liter water drinkt.

In het park waren ook twee baby olifanten. Eentje van een paar maanden en een van ongeveer een jaar. Vooral de olifant van een jaar was vrij ondeugend en erg enthousiast. Hij wist echter nog niet dat hij mensen pijn kon doen dus soms was het even wegduiken als die kwam aangestormd.

Na het voeren van de olifanten gingen we met ze de modder in. De olifanten vonden dit helemaal geweldig en maakte allerlei koprollen. De baby olifant vond het ook leuk om met zijn slurf modder over alle mensen heen te gooien. Na een tijdje in de modder was het tijd ze te wassen in de rivier. Eerst even de modder van mezelf afhalen en daarna kwamen de olifanten. Hier genoten ze ook duidelijk van en vooral moeder en zoon waren druk aan het spelen. Moeder vond het ook leuk om op haar eigen manier een soort bommetje te maken waardoor iedereen nat werd. Ik heb hier helaas geen foto's van omdat ik mijn telefoon veilig op het droge liet liggen.

Na het wassen gebeurde er nog een ongeluk met de kleine olifant. Hij viel in een gat en begon heftig te toeteren met zijn slurf. Gelukkig kwamen moeder en oma gauw aangerend en tilde hem gezamenlijk met hun slurven uit het gat. Een uitstekend stukje teamwork.

De dag zat erop en de volgende morgen was het tijd om mijn reis richting Cambodja te beginnen. Na een lange busreis richting Bangkok en een overnachting begon de dag eens mijn reis naar Cambodja.

Over de reis naar Cambodja had ik een hoop gelezen en dat er een hoop oplichtingen zijn. Er gaat vanuit bangkok echter ook een directe overheidsbus waarbij er minder kans is om opgelicht te worden. Na een 9 uur durende rit inclusief een twee uur durende grensovergang was ik eindelijk in Siem Reap. Gelukkig geen problemen tijdens de busreis gehad.

Wat gelijk opvalt is dat Cambodja toch een stuk armer is dan Thailand. De wegen zijn hier nog slechter dan in België. De stad Siem Reap is erg toeristisch. Waarschijnlijk vanwege het bekende tempelcomplex Angkor wat. Het eten in de stad is vooral westers en er wordt hier betaald met dollars en cambodjaanse riel. Dat is in het begin even wennen. De prijzen zijn hier hoger dan in Thailand, waarschijnlijk vanwege het gebruik van de dollar. Helaas ben ik de eerste dag al gelijk opgelicht door een tuk tuk bestuurder. Deze heeft mij neppe dollars teruggegeven. Aangezien ik niet bekend ben met dit geld was dit voor mij niet te herkennen. Ik heb het geld verscheurd en weggegooid aangezien de politie hier absoluut niet van gediend is.

Morgen ben ik van plan Angkor wat te bezoeken waarna weer een nieuw verhaaltje volgt.

Reacties

Reacties

Marcel Anita Fabian en Jesse

Gelukkig ben je weer opgeknapt. Zoals je al zei, je weet nooit wat je eet. Wees op je hoede met die oplichters! Leuk die excursie happy elephant. Heel bijzonder om dat mee te maken.

Marina en Sarah

Ja maar Mitchel, waarom dan?

Linda

Leuk om te lezen Mitchel! Toevallig van de week hier een tv programma gezien over oplichters met nep geld. Je schijnt bij de lokale sigaar boeren een stift te kunnen kopen. Word de penstreep blauw is het geld nep zie je niks dan is het echt geld. Wie weet heb je er iets aan.

Ronald en Marijke

Hi Mitchel, heel leuk om je reisverhalen te lezen, je hebt al heel wat meegemaakt in zo'n korte tijd!
Van ons mogen er nog meer foto's op ;-) vinden we geweldig om te zien. Veel plezier nog en we zijn benieuwd naar je volgende verhalen. Doe voorzichtig!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!