mitchel91.reismee.nl

Angkor wat en duiken

Het is even geleden sinds mijn laatste bericht. In de tussentijd ben ik naar Angkor wat geweest in Cambodja. Angkor wat is een enorm tempelcomplex. Samen met een nederlander heb ik een gids gehuurd voor 5 dollar die ons meer kon vertellen over d'r geschiedenis van het complex. Zo zou Angkor wat de hemel moeten representeren en de brug ernaartoe is een regenboog die je erheen kan brengen. De tempel is indrukwekkend om te zien en enorm in omvang. Toch is de tempel een tijd lang verborgen geraakt en omringd door de jungle. Totdat de Fransen naar Cambodja kwamen en het complex opnieuw ontdekte.

Na Cambodja ben ik weer naar Thailand gegaan, naar het eiland Koh Toa. Dit is het duikerseiland van Thailand. Hier is het relatief goedkoop om je duikersbrevet te halen, wat ik hier dus ook heb gedaan. Het halen van een brevet bestond uit een deel theorie en een deel praktijk. Ik heb huiswerk gekregen en een boek van 200 pagina's moeten lezen. Het boek en de cursus was volledig in het Engels, dus dat was even wennen in het begin. Het praktijk gedeelte was het leukst. Dat bestond uit een aantal skills die ik moest voltooien. Uiteraard onder water. De vervelendste skill was het afdoen van mijn duikbril onder water en opnieuw opdoen. Dit vinden de meeste mensen het naarst om te doen. Dit omdat je het gevoel krijgt dat je niet meer kan ademen zodra er water in je neus loopt. De techniek om het water weer uit je duikbril te halen is om heel diep in te ademen en hard door de neus te blazen. De eerste keer ging goed bij mij en was zonder problemen. Dit was op slechts twee meter diep, dus ik kon ieder moment naar boven schieten als ik wilde. De tweede keer was minder prettig. Dit was op 18 meter diepte. Op 18 meter mag je niet zomaar ineens omhoog zwemmen. Als je dit doet dan is de kans groot dat je een klaplong krijgt.

Het leukste van het duiken was uiteraard door het zeeleven te zien. Helaas heb ik geen onder water camera en kan ik hier geen foto's van laten zien. Ik heb de vis van finding nemo gezien en ook een slang. De slang was volgens mijn instructeur de giftigste van het eiland.

Het prettige van deze duikschool is dat ze alleen kleine groepjes lesgeven. Mijn groepje was zo klein dat ik de enige was en dus privé les kreeg. Uiteindelijk heb ik mijn open water brevet gehaald. Morgen ga ik beginnen met de gevorderde cursus.

Na mijn curus schrijf ik weer een nieuw verhaal.

Reacties

Reacties

emma

Superr leuuk vis

Jaïr en Charlotte

Gefeliciteerd met het behalen van je duikersbrevet!

nanny, Rene

Mitchel, het ziet er allemaal goed uit, de verhalen zijn leuk om te lezen. Kunnen we ons een beeld vormen van al je belevenissen.Blijf genieten!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!