mitchel91.reismee.nl

Laatste dagen Thailand

Nog een paar dagen en ik vlieg van Thailand naar Indonesië. Ik heb mijn gevorderde duikcursus afgerond in Koh Tao. Deze cursus bestond uit 5 duiken met elk een specialiteit. de vijf duiken zijn: een diepe duik (tot 30 meter), een navigatie duik (met compas), een schipswrak duik, een nachtduik en een duik met perfect buoyancy. De laatste duik is een duik om je drijfvermogen te testen. Zo moest ik in de kleermakerszit een meter boven de grond drijven zonder mijn armen of benen te gebruiken. Ook moest ik dit op zijn kop doen. Het idee is dit te doen door je ademhaling te controleren.

Na de cursus ben ik naar Koh Pangan gegaan. Dit is een eiland niet ver van Koh Tao, maar wel een stuk groter. De eerste dag daar heb ik een scooter gehuurd en ben ik met een klein groepje het eiland gaan verkennen. Een aantal mooie stranden gezien. op het eiland zelf is niet bijzonder veel te doen. Het eiland is vooral bekend vanwege de feesten. Zo zijn de bekende full moon party's op het eiland. Ik zelf ben naar the half moon party geweest. In tegenstelling tot the full moon, die op het strand gevierd wordt, is dit feest midden in de jungle. Het is een groot feest en er komen een aantal goede dj's op af. Ook was er natuurlijk de vette snack midden in de jungle. Thai die pizza, burgers en Turkse pizza verkopen. Helaas smaken alle drie de dingen hier niet zoals het zou moeten.

Na the half moon party ben ik met de boot terug gegaan naar Koh Tao voor een paar dagen. Dit eiland is het dichtste bij Bangkok dus het is eenvoudig naar Bangkok reizen vanaf hier. Aangezien ik door al het duiken niet bijzonder veel van Koh Tao heb gezien besloot ik een scooter te huren. Ik ben naar de verschillende stranden gegaan en ben wezen snorkelen. Ik heb twee vrij grote haaien gezien tijdens het snorkelen. Ik was daar met een Amerikaan die in paniek raakte omdat hij een wondje op zijn voet had. De haaien hier zijn echter niet gevaarlijk. Ook heb ik zeesterren en vissen waarvan ik de naam niet ken gezien.

Over twee dagen zit ik alweer in Bangkok en dan op naar Bali! Waar uiteraard Marjolein een paar dagen later aankomt en we twee weken samen kunnen reizen! Vanuit Bali zal mijn volgende bericht zijn.

Reacties

Reacties

Marjolein

Vind ik leuk!!!

Ellen

Leuk verhaal! Heb je nu drie duikbrevetten?
Goeie reis naar Bali en veel plezier samen. Xxx

Marcel, Anita, Fabian en Jesse

Goed Mitch dat je je duikbrevetten hebt gehaald. Gelezen dat er ook georganiseerde reizen naar Koh Tao zijn vanuit Nederland, maar dit zal wel een stuk duurder zijn. Geniet van je laatste dagen op Thailand en veel plezier met z'n tweetjes op Bali. Groetjes vooral van je neef Jesse!

Erik

Je geniet er lekker van zie ik en ook nog je duik brevet gehaald top. Veel plezier de komende twee weken met Marjolein. Wij zullen haar missen en jouw natuurlijk.
Groetjes, Erik

bob

he nozem maak er samen een leuke tijd van en zorg goed voor haar -:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!